Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku

 

DZIAŁALNOŚĆ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku realizuje zadania z zakresu:

1. Pomocy społecznej i przeciwdziałania przemocy, w szczególności:

1) opracowywanie, realizowanie i koordynowanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych,

2) opracowywanie i realizacja powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie,

3) organizowanie i zapewnienia usług o określonym standardzie w domach pomocy społecznej o zasięgu ponad gminnym,

4) udzielenie pomocy osobom znajdującym się w stanie kryzysu w rozumieniu art. 47 ustawy o pomocy społecznej, w tym prowadzenie specjalistycznego poradnictwa dla osób wymagających wsparcia w rozwiązywaniu problemów życiowych,

5) organizowanie pomocy w integracji ze środowiskiem osobom mającym trudności w przystosowaniu do życia w środowisku,

6) szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,

7) organizowanie doradztwa metodycznego dla kierowników i pracowników jednostek pomocy społecznej z terenu powiatu,

8) organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym placówki, o których mowa w ustawie o pomocy społecznej,

9) organizowanie wsparcia i przyznanie pomocy dla uchodźców,

10) przygotowanie oceny zasobów pomocy społecznej,

 

2. Rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, w szczególności:

1) opracowywanie i realizacja, zgodnych z powiatową strategią rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,

2) podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności,

3) współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej,

4) dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,

5) dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,

6) dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów.

7) dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych,
w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych.

 

3. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku zostało wyznaczone na organizatora rodzinnej pieczy zastępczej i realizuje zadania z zakresu pieczy zastępczej w szczególności:

1) opracowywanie i realizacja trzyletnich programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej,

2) organizowanie i zapewnienie pieczy zastępczej w formie rodzinnej oraz instytucjonalnej, w tym
w postaci świadczeń finansowych,

3) organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze przez wspieranie procesu usamodzielniania,

4) organizowanie szkoleń dla prowadzących rodzinną formę pieczy zastępczej oraz pozyskiwanie kandydatów do pełnienia tej funkcji,

5) organizowanie wsparcia dla rodzinnej pieczy zastępczej w szczególności przez tworzenie grup wsparcia i specjalistyczne poradnictwo,

6) przyznanie świadczeń na usamodzielnienie, kontynuacje nauki oraz udzielenie informacji o uprawnieniach i obowiązkach osoby usamodzielnianej,

7) finansowanie kosztów świadczeń pieniężnych dotyczących dzieci z terenu innego powiatu umieszczonych w rodzinnej lub instytucjonalnej pieczy zastępczej,

8) sprawowanie kontroli nad rodzinami zastępczymi, prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi,

9) przygotowanie staroście i radzie powiatu corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 327
Utworzono dnia: 18.03.2021

Historia publikacji

  • 18.03.2021 08:28, Administrator
    Dodanie strony: DZIAŁALNOŚĆ