#ZOSTAŃ W DOMU Z PCPR
Przygotowaliśmy dla Was przydatne linki do różnych stron z ciekawymi materiałami, poradami, wskazówkami, pomysłami na gry i zabawy z dziećmi w domu.
Zapraszamy do skorzystania z tych stron.
Wystarczy kliknąć w link znajdujący się poniżej
https://kreatywnadzungla.pl/2020/03/pani-wiosna-twarz-3d.html
http://www.kolorowankionline.net
https://www.youtube.com/watch?v=2hEtWuWQiso
https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8
https://www.youtube.com/watch?v=BSpKUj2hj94
https://www.youtube.com/watch?v=Xunu22KlWLo
https://pamiec.imasz.net/memory.php?relaks=1&poziom=1&kat=1
https://www.youtube.com/watch?v=M8jaN69J2q0&t=182s
https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0
http://www.zabawkowicz.pl/zabawka/1763,origami-dla-poczatkujacych.html
https://wordwall.net/pl/resource/942554/zadanie-na-dzi%C5%9B
https://miastodzieci.pl/czytelnia/30-przepisow-na-kanapki-ktorym-nie-oprze-sie-zadne-dziecko/
Pomysły na zabawę:
1.Przeprawa przez rzekę
Wyobraź sobie, że przez Twój pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od ściany do ściany. Musisz przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami, kawałkami materiału. Rozłóżcie je po podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe.
2.Rzut do celu
Postaw kilka misek, koszyków, karton, wiaderko i rzucaj do nich piłeczkami lub zwiniętymi w kulkę skarpetkami. Ustal odległość z której będziesz rzucać. Każdy koszyk to inna ilość punktów.
3. Tor przeszkód
Do wykonania toru przeszkód wykorzystaj to co masz w domu. Może to być:
- duży karton, przez który należy się przeczołgać,
- butelki, które należy omijać,
-poduszki, po których trzeba skakać.
4.Statki
Zagraj w statki, zatop przeciwnika.
Każdy gracz ma dwie plansze. Każdy gracz na lewej planszy umieszcza swoje statki, na prawej będzie zaznaczać statki przeciwnika. Sposób rozmieszczenia jest dowolny. Gracze powinni ustalić czy statki mogą stykać się rogami, czy mogą się załamywać itp.
Na planszy rysujemy: 5 jednomasztowców, 4 dwumasztowce, 3 trzymasztowce, 2 czteromasztowce, 1 pięciomasztowiec
Uwaga
Jeżeli gracze ustalą, że statki nie mogą stykać się rogami i nie mogą się załamywać należy zrezygnować z pięciomasztowca. Wówczas na planszy rysujemy:
4 jednomasztowce, 3 dwumasztowce, 2 trzymasztowce, 1 czteromasztowiec
Pierwszy gracz strzela w wybrane pole podając jego współrzędne np. C7. Jeśli nie trafił przeciwnik podaje informację słowną Pudło, a wskazane pole zaznacza kropką. Jeśli strzał będzie trafiony przeciwnik podaje informację Trafiony. Jeżeli gracz ma trafiony strzał, ma dodatkową kolejkę aż do Pudła. Jeżeli cały statek zostanie trafiony należy poinformować gracza słownie: Trafiony zatopiony. Wygrywa ten, kto pierwszy zatopi wszystkie statki przeciwnika.
5. Państwa-miasta
Zagraj z rodzeństwem lub rodzicami w państwa - miasta.
6.Kółko i krzyżyk
Zagraj w kółko i krzyżyk klockami lego
https://mojedziecikreatywnie.pl/
https://rodzicielskieinspiracje.pl/
http://lilylife.pl/category/diy/
http://kreatywnieaktywnie.pl/category/eksperymenty/
https://www.domowemontessori.pl/category/inspiracje/
https://www.panikredka.pl/tag/mala-kredka
http://www.naszebabelkowo.pl/2018/01/domowy-wulkan-z-octu-i-sody-8-zabaw-dla.html
https://naukajestfajna.edu.pl/galeria-wideo/