Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku

 

NABÓR NA STANOWISKO - PRACOWNIK SOCJALNY

DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W MALBORKU OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
PRACOWNIK SOCJALNY

    I. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku, ul. Plac Słowiański 6, 82-200 Malbork

    II. OKREŚLENIE STANOWISKA: Pracownik socjalny

    III. WYMIAR ETATU: pełen etat

    IV. FORMA ZATRUDNIENIA: umowę o pracę

    V. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
        1) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
        2) Nieposzlakowana opinia,
        3) Obywatelstwo polskie,
        4) Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
        5) Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe oraz za przestępstwa popełnione umyślnie,

    VI. NIEZBĘDNE WYKSZTAŁCENIE:
Zgodnie z art.116 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r o pomocy społecznej (Dz.U.2023.0.901 t.j pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z wymienionych warunków:
        1) posiada dyplom kolegium pracowników służb społecznych lub
        2) ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna lub
        3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub
        4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków

    VII. WYMAGANIA DODATKOWE:

  1. Doświadczenie w pracy na stanowisku pracownika socjalnego,

  2. Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,

  3. Znajomość przepisów samorządowych i Kodeksu o Postępowaniu Administracyjnym,

  4. Umiejętność interpretowania przepisów, korzystania z aktów prawnych.

  5. Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,

  6. Znajomość obsługi komputera i programów biurowych (np. Program POMOST STD)

  7. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

  8. Umiejętność pracy w zespole i organizowania pracy własnej,

  9. sumienność, uczciwość, odpowiedzialność, komunikatywność, zaangażowanie, odporność na sytuacje stresowe,

  10. umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,

    VIII. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
        1) Praca socjalna,
        2) Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej, z pieczy zastępczej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
        3) Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania życiowych spraw osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami w realizacji tych zadań,
        4) Pomoc w uzyskaniu dla osób w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,
        5) Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
        6) Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej,
        7) Przygotowywanie decyzji administracyjnych,
        8) Sporządzanie okresowych sprawozdań (opisowych) z realizacji zadań,
        9) Pomoc uchodźcom:
            ▪ opracowywanie programów indywidualnej adopcji i ich realizacja,
            ▪ opracowywanie programów działań integracyjnych,
        10) Organizowanie szkoleń, kursów, seminariów dla kadr pomocy społecznej z terenu powiatu oraz osób z organizacji pozarządowych,
        11) Weryfikacja dokumentów osób ubiegających się o umieszczenie do domu pomocy społecznej
        12) Ustalanie odpłatności za pobyt w domu pomocy społecznej osób skierowanych na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem 1 stycznia 2004 r.
        13) Realizacja innych działań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami.
        14) Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.


    IX. WYMAGANE DOKUMENTY:
        1) CV
        2) List motywacyjny – czytelny i podpisany

    X. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wymagane dokumenty należy składać do dnia 23.08.2024 r. do godz. 13:00 w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku, ul. Plac Słowiański 6, 82-200 Malbork w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko: Pracownik socjalny w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku”.

lub można przesłać wymagane dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej do dnia 23.08.2024 r. do godz. 13:00 na adres e-mail: sekrtatariat.pcpr@powiat.malbork.pl w temacie wpisać „Nabór na stanowisko: Pracownik socjalny w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku”.

(decyduje data doręczenia dokumentów do PCPR w Malborku)

    XI. INFORMACJE DODATKOWE:
        1) Oferty, które wpłyną do PCPR w Malborku po terminie określonym w pkt X nie będą rozpatrywane i podlegają archiwizacji.
        2) Ostateczna decyzja o zatrudnieniu na stanowisko pracownik socjalny nastąpi po analizie złożonych dokumentów, testu i rozmowy kwalifikacyjnej. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR - pcpr.powiat.malbork.pl,
        3) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyny, na każdym jego etapie.
        4) Dodatkowych informacji udziela:
Pani Wioletta Jachim – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku, pod numerem telefonu (55) 647-15-45 w godzinach 8:00 – 14:00.

Stosownie do art. 24 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości informuję, iż Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku jest administratorem danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie w zakresie określonym w art. 22¹ ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. (Dz.U.2023.0.1465 t.j.)

Dane te będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru.

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku.

Informacje

Liczba wyświetleń: 270
Utworzono dnia: 29.07.2024
Dokument wprowadził:
Anna Czaja

Historia publikacji

  • 29.07.2024 13:42, Administrator
    Dodanie dokumentu: NABÓR NA STANOWISKO - PRACOWNIK SOCJALNY