NABÓR NA STANOWISKO - REFERENT DS. POMOCY SPOŁECZNEJ I USAMODZIELNIEŃ
DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W MALBORKU
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
REFERENT DS. POMOCY SPOŁECZNEJ I USAMODZIELNIEŃ
-
NAZWA I ADRES JEDNOSTKI:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku, ul. Plac Słowiański 6, 82-200 Malbork -
OKREŚLENIE STANOWISKA:
Referent ds. pomocy społecznej i usamodzielnień -
WYMIAR ETATU: pełen etat
-
FORMA ZATRUDNIENIA: umowę o pracę
-
WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
-
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
-
Nieposzlakowana opinia,
-
Obywatelstwo polskie,
-
Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
-
Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe oraz za przestępstwa popełnione umyślnie,
-
-
Niezbędne wykształcenie:
-
-
wykształcenie średnie lub wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym na kierunkach administracji, pedagogiki,
pracy socjalnej lub pokrewnych
-
-
Wymagania dodatkowe:
-
Znajomość aktów prawnych: Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
-
Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
-
Znajomość obsługi komputera z dostępem do Internetu, umiejętność redagowania pism, przyswajanie i umiejętność posługiwania się obowiązującymi aktami prawnymi na danym stanowisku pracy,
-
Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
-
Umiejętność pracy w zespole,
-
Odporność na sytuacje stresowe,
-
Dyspozycyjność, rzetelność, odpowiedzialność,
-
Mile widziane posiadanie prawa jazdy kat. B i dysponowanie samochodem.
-
-
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
Praca socjalna,
-
Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej, z pieczy zastępczej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
-
Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania życiowych spraw osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami w realizacji tych zadań,
-
Pomoc w uzyskaniu dla osób w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,
-
Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,
-
Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej,
-
przygotowywanie decyzji administracyjnych,
-
sporządzanie okresowych sprawozdań (opisowych) z realizacji zadań,
-
Pomoc uchodźcom:
-
opracowywanie programów indywidualnej adopcji i ich realizacja, b)opracowywanie programów działań integracyjnych,
-
organizowanie szkoleń, kursów, seminariów dla kadr pomocy społecznej z terenu powiatu oraz osób z organizacji pozarządowych,
-
-
weryfikacja dokumentów osób ubiegających się o umieszczenie do domu pomocy społecznej,
-
umieszczanie dzieci w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, prowadzenie dokumentacji,
-
wydawanie decyzji dotyczących odpłatności rodziców biologicznych za pobyt dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
-
ustalanie odpłatności za pobyt w domu pomocy społecznej,
-
Realizacja innych działań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami,
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
-
-
WYMAGANE DOKUMENTY:
-
Wypełniony czytelnie kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie z numerem telefonu kontaktowego, według załącznika nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
-
CV
-
list motywacyjny – czytelny i podpisany.
-
Kserokopie, potwierdzone za zgodność z oryginałem, dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji.
-
Kserokopie, potwierdzone za zgodność z oryginałem, dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego (np. referencje, świadectwa pracy, zakresy czynności).
-
Oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art.23 Kodeksu karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe, według załącznika nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
-
Oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 23 Kodeksu karnego o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, według załącznika nr 3 do niniejszego ogłoszenia.
-
oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku główny księgowy, według załącznika nr 4 do niniejszego ogłoszenia.
-
oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy na stanowisko główny księgowy zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 677 ze zm.), według załącznika nr 5 do niniejszego ogłoszenia.
-
W przypadku zatrudnienia, kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.
-
Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów:
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać do dnia 20.01.2023 r. do godz. 14:00
w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku, ul. Plac Słowiański 6,
82-200 Malbork w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
-
„Nabór na stanowisko: Referent ds. Pomocy społecznej i usamodzielnień w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku”
(decyduje data doręczenia dokumentów do PCPR w Malborku).
-
Informacje dodatkowe:
-
-
Oferty, które wpłyną do PCPR w Malborku po terminie nie będą rozpatrywane i podlegają archiwizacji.
-
Ostateczna decyzja o zatrudnieniu na stanowisko nastąpi po analizie złożonych dokumentów i rozmowy kwalifikacyjnej.
-
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR:
pcpr. powiat.malbork.pl, -
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyny, na każdym jego etapie.
-
Dodatkowych informacji udziela:
Pani Wioletta Jachim – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Malborku,
pod numerem telefonu (55) 647-15-45 w godzinach 8:00 – 15:00.
-